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Alt 07.12.12
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Tweety Tweety ist offline
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Tweety befindet sich auf einem aufstrebenden Ast
Standard Universal-FX in der Krise?

Zitat:
Zitat von sebasttal2 Beitrag anzeigen
Das scheint eine GmbH in der Schweiz zu sein, habe die Firmennummer verglichen und es handelt sich um eine andere Firma (Siehe auf Homepage bei Offices). Nur weil der Name ähnlich ist, ist es noch lange nicht dieselbe Firma
Trotzdem "Holzauge sei wachsam". Beeks hat bereits im Oktober die gemeinsame Kooperation mit Universal-FX aufgekündigt, weil Sie keine ausreichenden Zusicherungen und Auskünfte zur finanziellen Situation bei Universal-FX erhalten haben.

Ich habe darauf hin alle meine Konten bis auf eines abgezogen. Bei der Überweisung musste ich mächtig Druck machen. Erst nach ca. 12 Tagen waren diese aufmeinem Konto.

Kurz darauf wurde mein ECN Standard Konto von Universal-FX von heute auf morgen (ohne Ankündigung) auf eine ECN Ultimate Konto "upgegraded" bevor ich am Montag den 03.12. feststellen musst, dass diese ebenfalls ohne Vorwarnung "disabled" wurde und ich es nicht mehr via MT4 erreichen konnte. Im Live-Chat wurde eingeräumt das es ein Ausfall des Liveservers gäbe und man das Problem bereits versucht zu beheben.

24 Stunden später konnte ich mein Konto noch immer nicht erreichen. Die Antwort des Supports:

Zitat:
"Sorry for the inconvenience Sir, if you experienced any loss because of our mistake, please write a complaint to backoffice@universal-fx.com"
Ich schrieb eine E-mail an das Backoffice und erhielt keine Antwort. Am Dienstag Abend erhielt ich folgende E-mail:

Zitat:
Dear Traders,

As you are probably aware, we are currently in the process of moving our entire setup from the OptionsIT data center to the Forex proximity site, efx1, in Equinix LD4 data center, in UK.

We are moving the setup gradually, to make sure everything is working fine, and no unnecessary risks are taken. The phase will begin with the physical move of 3 server machines, from OptionsIT to Equinix LD4. The content of the servers has been already migrated, so the servers are "empty". The removal of the servers from the OptionsIT setup is completely transparent for the other servers running in the rack, and we expect no loss of connectivity or any kind of issues to the other machines. However, we consider important that our clients should be aware of any change we make to the data center setup.

If the move of the 3 server machines is successful, we are going to proceed and transfer over to the new setup several machines, among which our Demo MT4 server. Once the move has been completed, we are going to check that all functional and connectivity requirements have been met, in order for the move to be as transparent as possible to the end clients.

We are going to let you know once the move has been completed or if anything intervenes and introduces changes in our plan.

Last but not least, I would like to mention that the data center move from OptionsIT to LD4 is part of our efforts to improve our setup and the service offered to our clients. We strongly believe that, in the new data center, the chance of encountering connectivity issues or any data center related issues will be greatly reduced. Also, the overall performance will be improved as well.

Best Regards,

Account Management
Am Mittwoch früh war ich dann schon über 48 Stunden offline und schrieb meine nächste Beschwerde. Am Nachmittag erhielt ich folgende E-Mail:

Zitat:
Dear Traders,

Our MetaTrader 4-Server is succesfull working again. All accounts will be enabled during the next hours!

Please check your positions and history, in case of any losses or differences please contact us; backoffice@universal-fx.com

Best Regards,

Account Management
Es dauerte dann nochmals bis kurz vor 23 Uhr bis ich wieder Zugriff auf mein Konto hatte. Soviel zu aktuellen Situation bei Universal-FX und dessen Support. Bislang habe ich noch keine direkte Reaktion auf meine diversen E-mails noch eine Entschädigung für den Ausfall und meine mir entsandenen Verluste erhalten.

Tweety